Zachęcamy do przeglądania naszej bogatej galerii zdjęć.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
- A A A +

 

 

" Niepełnosprawne dziecko

daje rodzicom niewyobrażalny pokład sił i woli walki o lepsze jutro.

Napędza nas do działania.

Dzięki niemu wiemy, że jesteśmy ważni.

Chociaż czasami są chwile zwątpienia

wystarczy spojrzeć jakie postępy robi nasze dziecko i wtedy wiemy,

że nasza praca nie poszła na marne. "

Drodzy Rodzice!


Gdy coś Was zaniepokoi w rozwoju Waszego dziecka i chcecie skonsultować problem ze specjalistami,

 zapraszamy do Punktu Konsultacyjnego w naszym przedszkolu dla chętnych rodziców także spoza przedszkola;

Na konsultacje można umówić się telefonicznie - (18) 540-42-23

 

 

W Naszej placówce prowadzimy Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka

Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka objęte mogą być dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.
 

Zajęcia prowadzi zespół specjalistów:

-psycholog;

- logopeda (neurologopeda);

- pedagog specjalny (oligofrenopedagog, surdopedagog);

- fizjoterapeuta.

W przedszkolu prowadzone są także zajcia z hipoterapii.

 

Opracowują oni dla każdego dziecka indywidualny program terapii dostosowany do jego potrzeb i możliwości.

Wczesne wspomaganie dzieci może dotyczyć:

  • stymulacji rozwoju intelektualnego;
  • rozwoju motorycznego;
  • stymulacji polisensorycznej;
  • rozwoju mowy i języka;
  • orientacji i poruszania się w przestrzeni;
  • usprawniania widzenia i słuchu;
  • umiejętności samoobsług;
  • funkcjonowania w środowisku rówieśniczym;

Rodzicom oferujemy:

  • wsparcie w procesie pełnej akceptacji niepełnosprawnego dziecka;
  • pomoc we właściwym organizowaniu najbliższego otoczenia dziecka;
  • porady na temat jego rozwoju;
  • zajęcia instruktażowe i poradnictwo w zakresie działań rewalidacyjnych;
  • pomoc w wyborze zabawek, sprzętu i pomocy rehabilitacyjnych;
  • kontakt z innymi rodzicami mającymi podobne problemy z dziećmi;

 

W pracy wykorzystujemy  następujące metody:

 

W terapii logopedycznej wykorzystywane są elementy min.:

  • Kinezjologii Edukacyjnej Paula Denissona (tzw. „gimnastyka mózgu”)
  • Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Metody Dobrego Startu prof. Marty Bogdanowicz
  • Muzykoterapii
  • Logo rytmiki
  • Ćwiczeń relaksacyjnych
  • Masażu logopedycznego
  • Metody wczesnej nauki czytania J. Cieszyńskiej (metoda krakowska)
  • Metody komunikacji alternatywnej
  • Zabawy i gry komputerowe

W terapii psychologiczno- pedagogicznej wykorzystywane są elementy min.:

  • Metodę ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne
  • Programy Aktywności M. i Ch. Knill’ów
  • Integrację sensoryczną
  • Metodę Dobrego Startu
  • Kinezjologię Edukacyjną P.Dennisona
  • Metody Rudolfa Labana i pedagogiki zabawy
  • Niedyrektywną terapię zabawową
  • Zabawy z wykorzystaniem materiałów nieustrukturalizowanych
  • Metody relaksacyjne
  • Metodę muzykoterapii
  • Zabawy paluszkowe
  • Zabawy i gry komputerowe
  • Masaże klasyczne
  • Zabawy interakcyjne K. Vopela
  • Metodę malowania dziesięcioma palcami

W fizjoterapii wykorzystywane są elementy min.:

  • Terapii Neurorozwojowej NDT- Bobath;
  • Terapii funkcjonalnej- PNF;
  • Terapii integracyjnej;
  • Integracji sensorycznej;
  • Terapii manualnej;

 

W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA PROWADZONA JEST:

 

TERAPIA PEDAGOGICZNA,

obejmuje wiele form zajęć indywidualnych oraz grupowych w zakresie stymulacji rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dziecka. Pedagog specjalny prowadzi ćwiczenia w zakresie usprawniania: percepcji wzrokowej i słuchowej, spostrzegania, koordynacji wzrokowo – ruchowej, koncentracji uwagi i myślenia, sprawności manualnych, grafomotorycznych, orientacji przestrzennej i świadomości własnego ciała, ćwiczenia integracji zmysłów, a także trening samodzielności i samoobsługi.

 
TERAPIA  LOGOPEDYCZNA

logopeda kształtuje, doskonali mowę i umiejętność komunikowania się dziecka poprzez różnego rodzaju zabawy stymulujące rozwój mowy, ćwiczenia usprawniające pracę aparatu mowy, ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia fonacyjne, ćwiczenia słuchowe – słuchu fonemowego, fonetycznego i melodii wypowiedzi, wywoływanie i utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek, ćwiczenia rozwijające, bogacące zasób słów w słowniku biernym i czynnym, ćwiczenia rozwijające mowę spontaniczną, umiejętność wypowiadania się zadaniami. Logopeda daje wskazówki rodzicom, jak pracować z dzieckiem.

 

TERAPIA PSYCHOLOGICZNA

obejmuje  rozpoznanie możliwości psychofizycznych dzieci  poprzez prowadzenie badań i działań diagnostycznych. Psycholog udziela rodzicom wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych swoich dzieci oraz poszerza wiedzę rodziców w zakresie pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – poprzez organizację indywidualnych konsultacji i rozmów.

 

TERAPIA RUCHOWA

obejmuje usprawnianie małej i dużej motoryki u dzieci z deficytami w rozwoju psychoruchowym. Fizjoterapeuta proponuje rodzicom zestawy ćwiczeń indywidualnych, dzięki którym dziecko będzie doskonaliło rozwój motoryczny. W terapii ruchowej wykorzystywane są elementy integracji sensorycznej, która ma na celu pobudzić zmysły dotyku, wzroku, słuchu, smaku, węchu, równowagi oraz receptory czucia głębokiego.

Wszystkie prawa zastrzeżone © Przedszkole | 2011