" Niepełnosprawne dziecko
daje rodzicom niewyobrażalny pokład sił i woli walki o lepsze jutro.
Napędza nas do działania.
Dzięki niemu wiemy, że jesteśmy ważni.
Chociaż czasami są chwile zwątpienia
wystarczy spojrzeć jakie postępy robi nasze dziecko i wtedy wiemy,
że nasza praca nie poszła na marne. "
Drodzy Rodzice!
Gdy coś Was zaniepokoi w rozwoju Waszego dziecka i chcecie skonsultować problem ze specjalistami,
zapraszamy do Punktu Konsultacyjnego w naszym przedszkolu dla chętnych rodziców także spoza przedszkola;
Na konsultacje można umówić się telefonicznie - (18) 540-42-23
W Naszej placówce prowadzimy Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka
Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka objęte mogą być dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole.
Zajęcia prowadzi zespół specjalistów:
-psycholog;
- logopeda (neurologopeda);
- pedagog specjalny (oligofrenopedagog, surdopedagog);
- fizjoterapeuta.
W przedszkolu prowadzone są także zajcia z hipoterapii.
Opracowują oni dla każdego dziecka indywidualny program terapii dostosowany do jego potrzeb i możliwości.
Wczesne wspomaganie dzieci może dotyczyć:
Rodzicom oferujemy:
W pracy wykorzystujemy następujące metody:
W terapii logopedycznej wykorzystywane są elementy min.:
W terapii psychologiczno- pedagogicznej wykorzystywane są elementy min.:
W fizjoterapii wykorzystywane są elementy min.:
W RAMACH WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA PROWADZONA JEST:
TERAPIA PEDAGOGICZNA,
obejmuje wiele form zajęć indywidualnych oraz grupowych w zakresie stymulacji rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego dziecka. Pedagog specjalny prowadzi ćwiczenia w zakresie usprawniania: percepcji wzrokowej i słuchowej, spostrzegania, koordynacji wzrokowo – ruchowej, koncentracji uwagi i myślenia, sprawności manualnych, grafomotorycznych, orientacji przestrzennej i świadomości własnego ciała, ćwiczenia integracji zmysłów, a także trening samodzielności i samoobsługi.
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
logopeda kształtuje, doskonali mowę i umiejętność komunikowania się dziecka poprzez różnego rodzaju zabawy stymulujące rozwój mowy, ćwiczenia usprawniające pracę aparatu mowy, ćwiczenia narządów artykulacyjnych, ćwiczenia fonacyjne, ćwiczenia słuchowe – słuchu fonemowego, fonetycznego i melodii wypowiedzi, wywoływanie i utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek, ćwiczenia rozwijające, bogacące zasób słów w słowniku biernym i czynnym, ćwiczenia rozwijające mowę spontaniczną, umiejętność wypowiadania się zadaniami. Logopeda daje wskazówki rodzicom, jak pracować z dzieckiem.
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
obejmuje rozpoznanie możliwości psychofizycznych dzieci poprzez prowadzenie badań i działań diagnostycznych. Psycholog udziela rodzicom wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych swoich dzieci oraz poszerza wiedzę rodziców w zakresie pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – poprzez organizację indywidualnych konsultacji i rozmów.
TERAPIA RUCHOWA
obejmuje usprawnianie małej i dużej motoryki u dzieci z deficytami w rozwoju psychoruchowym. Fizjoterapeuta proponuje rodzicom zestawy ćwiczeń indywidualnych, dzięki którym dziecko będzie doskonaliło rozwój motoryczny. W terapii ruchowej wykorzystywane są elementy integracji sensorycznej, która ma na celu pobudzić zmysły dotyku, wzroku, słuchu, smaku, węchu, równowagi oraz receptory czucia głębokiego.